0

Zorgzuil succes bij Centrum voor Medische Zorg van Peer in Brunssum

Gepubliceerd op: maandag 27 juni 2022

Zorgzuil succes bij Centrum voor Medische Zorg van Peer in Brunssum

Zorgscherm bracht onlangs de vernieuwde zorgzuil op de markt. Met de vele mogelijkheden een grote aanwinst voor huisartsencentra en zorgcentra. Om een goede indruk te krijgen van de voordelen die de nieuwe zorgzuil met zich meebrengt nam Inkoop XL contact op met huisarts Drs. S.B. van Peer. Hij maakt nu ongeveer 6 maanden gebruik van de zorgzuil in zijn praktijk. Er was behoefte aan een prettige en interactieve manier van communiceren met de patiënten. Van Peer zag ooit een soort gelijk product op de Huisartsenbeurs en is compleet verkocht. Hij beantwoordt graag onderstaande vragen en hoopt meer huisartsen enthousiast te maken over deze fantastische zorgzuil.

  1. Neemt de zorgzuil werk uit handen van de assistentes en/of baliemedewerkers? “Het neemt wel wat werk uit handen van de assistentes. De assistentes moeten voor de aanmeldfunctie nog wel een handeling verrichten. Het voordeel is dat zij niet steeds gestoord worden tijdens hun overige werkzaamheden en dat wordt als prettig ervaren. Ook voor kleinere vragen kan er via de zorgzuil verwezen worden naar de app van Thuisarts.nl. Daar kan de patiënt zelf antwoorden vinden. Het is handig dat patiënten op die manier de app leren kennen en deze daarna dus ook thuis kunnen toepassen. Learning on the job zullen we maar zeggen.”
  2. Waar gebruiken jullie  de zuil zoal voor: “Vooralsnog gebruiken wij de zuil voor het aanmelden, om enquêtes mee in te laten vullen en om de apps te gebruiken die erop staan.”
  3. Heeft u al reacties ontvangen van patiënten? Wat vinden zij van het gebruik van de zorgzuil? “In het begin waren patiënten wat onwennig. Logisch, want het is nieuw. Nu is het wel anders. Ze hebben de zuil helemaal gevonden en lopen er meteen naartoe om zich aan te melden. Ze vullen de enquête in en er zijn patiënten die wat scrollen door de apps die erop staan. Binnenkort willen wij er een melding op zetten dat er nieuwe vragen zijn om in te vullen.”
  4. Wat zou u tegen praktijken willen zeggen die nog geen gebruik maken van de zorgzuil? “Het is een gemiste kans als jullie de zuil niet gebruiken. Ik zie nog zoveel meer mogelijkheden. Natuurlijk maakt het patiënten ook bekend met innovaties die in opkomst zijn. Het draagt tevens een stukje visie van de praktijk uit, zoals de transitie naar het hybride werken. Zo kun je de oldschool praktijk combineren met de moderne digitalisering.”

    Kortom, als je het Inkoop XL of huisarts dr. Van Peer vraagt zou elke huisarts of elk zorgcentrum de zorgzuil moeten proberen. Zoiets als dit moet je anno 2022 in je praktijk hebben staan. Niet alleen om met de tijd mee te gaan, maar ook om drukte aan te kunnen en voortgang uit innovatie te halen. Welke arts of zorgverlener wil zijn/haar praktijk nu niet naar een hoger niveau tillen en de patiënten het allerbeste bieden? Er zitten ontzettend veel mogelijkheden op, waardoor een ieder het gebruik naar eigen behoefte kan invullen. Op zorgstand.nl vindt u alle informatie over deze fantastische zuil. Een gemiste kans zitten we allemaal niet op te wachten, dus twijfel geen moment en probeer hem uit. Via Inkoop XL krijgt u natuurlijk een mooie korting!
Terug naar overzicht